VII Jornada de Recerca en Docència Universitària

El dia 16 de juny de 2023 va tenir lloc la VII Jornada de Recerca en Docència Universitària organitzada per la Secció de Recerca de l’ICE al Campus Mundet de la Universitat de Barcelona, amb els objectius de:

  • Facilitar l'intercanvi entre els investigadors i les investigadores de la UB que duen a terme projectes de recerca sobre docència universitària.
  • Aprofundir en les metodologies aplicables a la recerca en docència universitària.
  • Reflexionar sobre les diferents dimensions en les què es pot valorar l’impacte de la recerca en docència.
  • Fer una valoració de la convocatòria REDICE i obtenir informació per a futures convocatòries.

En aquesta jornada 29 grups van presentar els seus projectes REDICE-22, projectes dedicats a la recerca en docència universitària.

n

Aquests grups estan coordinats per professorat de la Universitat de Barcelona i pertanyen a onze de les seves facultats, específicament de les facultats d’Educació, Psicologia, Economia i Empresa, Infermeria, Biologia, Dret, Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Geografia i Història, Informació i Mitjans Audiovisuals, Matemàtiques i Informàtica i Química.

Els projectes es va presentar en una sessió amb format pòster, en lloc del format de comunicació oral d’altres edicions, per tenir ocasió de fer dos seminaris amb la participació de tots els grups REDICE-22, coordinats per membres de la Secció de Recerca i amb la participació de diversos ponents convidats.

2

Al primer seminari es va tractar el tema de les metodologies de recerca en docència, emfatitzant en el disseny de qüestionaris d'enquestes, la utilització dels mètodes mixtes en les intervencions per millorar l’ensenyament universitari i els recursos per a la difusió de la recerca en docència. Per la seva part, el segon seminari es va centrar en la valoració de l’impacte de la recerca en docència, incloent les diferents dimensions en les què es pot valorar, els seus productes i efectes, les barreres i facilitadors que es poden trobar quan es fa recerca en docència a la UB, comptant amb la presentació de tres experiències d’impacte per part de grups REDICE amb una llarga trajectòria dins aquesta convocatòria.

seminari 2 seminari 1

 

El nou format d’aquestes jornades tenia la finalitat d’estimular un major debat entre els diferents grups REDICE i oferir la possibilitat de fer sinèrgies de cara a futures convocatòries, especialment entre grups que treballen temes afins.