Medicaments: quin, quan, com... Projecte d’Aprenentatge i Servei per a secundària. Guia didàctica.

Autor
Sió, T. ; Recuero, L. ; Montobbio, M. ; Maymó, S. ; Freixa, L. ; Gascón, P. ; Bosch, R. ; Albaladejo, C.
Tipus
Publicació digital
Editorial
Institut de Ciències de l’Educació. Universitat de Barcelona.
Any
Col·lecció digital
Col·lecció Docència i metodologia

La unitat didàctica que hem realitzat té com objectiu principal dissenyar un projecte d’Aprenentatge i Servei (APS) centrat en el bon ús dels medicaments.

El projecte es caracteritza per ser una proposta educativa adreçada a joves d’ESO o de 1r curs de Batxillerat que combina activitats d’aprenentatge amb activitats de servei a la comunitat. Pensem que és un enfocament metodològic que ajuda a desenvolupar i a assolir determinades competències bàsiques, a la vegada que motiva l’alumnat, ja que es presenta un ensenyament contextualitzat i significatiu per a la comunitat. Els projectes d’APS responen a una necessitat concreta i rellevant de l’entorn social i, sempre que es pugui, ha d’implicar un acord de col·laboració entre diferents agents o institucions socials que possibilitin aquesta reciprocitat de beneficis d’aprenentatge i de servei.

En aquest cas hem treballat com “partners” amb el Col·legi de farmacèutics, amb les farmàcies del barri i amb el SIGRE (responsable del reciclatge dels medicaments).